Zaangażowanie Błańskiej dla równości płci
Motto, pod którym Błańska prowadzi swoje konto na Instagramie, to Palec w oko patriarchatowi. Ta fraza stanowi symboliczną misję, którą dziennikarka realizuje poprzez swój profesjonalny i prywatny angaż, skupiając się na przeciwdziałaniu patriarchatowi w Polskim społeczeństwie. Błańska nie boi się poruszać trudnych, często kontrowersyjnych tematów dotyczących pozycji kobiet. Porusza problemy, które dotykają jej płci, z jakimi wyzwaniami musi się ona mierzyć, czego się boi i dlaczego nadal musi walczyć o podstawowe prawa. Na kanale Błańskiej można znaleźć materiały takie jak:
- „Boję się”. Mama transpłciowego Bartka – w rozmowie z Maliną Błańską
- „Mam ładną czy brzydką? Czyli kobiecy wstyd między nogami” – obejrzane przez ponad 1,3 miliona widzów
- „Ile zarobiłam na byciu towarem czyli Fibakgate po latach”
- „Jak molestują wykładowcy?”
- „Marzę o oswojeniu prawa do aborcji w drugim trymestrze”
Kariera Błańskiej
Na początku swojej kariery Błańska pracowała dla Wirtualnej Polski. Od 2014 roku zajmowała się tematyką kobiecą i społeczną. W trakcie pracy dla portalu prowadziła między innymi autorski program Pudelek w Sejmie, gdzie prowadziła dyskusje na różne tematy z politykami. Podczas urlopu wychowawczego podjęła jednak decyzję o odejściu z Wirtualnej Polski, skoncentrowanie się na rozwijaniu własnego kanału na YouTube. Decyzję tę trudno uznać za nieudaną – kanał Błańskiej odnotował ponad 4 miliony wyświetleń i wciąż zyskuje na popularności.
Misja i przyszłość
Błańska nie ukrywa, że jej głównym celem jest docieranie do jak najszerszego grona odbiorców z ważnymi sprawami społecznymi, w szczególności związane z równością płci. Nie wyklucza jednak możliwości komercjalizacji swojego kanału na YouTube, równoczesnej współpracy komercyjnej z mediami, w roli producenta treści multimedialnych, z zaznaczeniem, że jej misja pozostaje niezmieniona, niezależnie od ewentualnych zmian w formie prowadzonej przez nią działalności.