Kim jest Malina Błańska? [partner, wiek, dzieci,]

Urodzona w 1985 roku Malina Błańska zdecydowanie zaznacza swoją obecność wśród aktywistów i komentatorów problemów społecznych w Polsce. Jest jedną z najbardziej znanych, a zarazem kontrowersyjnych dziennikarek w kraju, szczególnie zaangażowanych w prawa i sprawy kobiet. Błańska posiada duży zasięg w mediach społecznościowych – jej kanał na platformie YouTube gromadzi ponad 47 tysięcy subskrybentów, prywatne konto na Instagramie obserwuje 4000 osób, a fanpage na Facebooku cieszy się również dużą popularnością. Jej mocne, celne komentarze, które z niezwykłą precyzją trafne w sedno społecznych problemów, sprawiają że stała się postacią niezwykle rozpoznawalną, często pojawiającą się na okładkach prasy, zarówno specjalistycznej, jak i popularnej.

Zaangażowanie Błańskiej dla równości płci

Motto, pod którym Błańska prowadzi swoje konto na Instagramie, to Palec w oko patriarchatowi. Ta fraza stanowi symboliczną misję, którą dziennikarka realizuje poprzez swój profesjonalny i prywatny angaż, skupiając się na przeciwdziałaniu patriarchatowi w Polskim społeczeństwie. Błańska nie boi się poruszać trudnych, często kontrowersyjnych tematów dotyczących pozycji kobiet. Porusza problemy, które dotykają jej płci, z jakimi wyzwaniami musi się ona mierzyć, czego się boi i dlaczego nadal musi walczyć o podstawowe prawa. Na kanale Błańskiej można znaleźć materiały takie jak:

  • „Boję się”. Mama transpłciowego Bartka – w rozmowie z Maliną Błańską
  • „Mam ładną czy brzydką? Czyli kobiecy wstyd między nogami” – obejrzane przez ponad 1,3 miliona widzów
  • „Ile zarobiłam na byciu towarem czyli Fibakgate po latach”
  • „Jak molestują wykładowcy?”
  • „Marzę o oswojeniu prawa do aborcji w drugim trymestrze”

Kariera Błańskiej

Na początku swojej kariery Błańska pracowała dla Wirtualnej Polski. Od 2014 roku zajmowała się tematyką kobiecą i społeczną. W trakcie pracy dla portalu prowadziła między innymi autorski program Pudelek w Sejmie, gdzie prowadziła dyskusje na różne tematy z politykami. Podczas urlopu wychowawczego podjęła jednak decyzję o odejściu z Wirtualnej Polski, skoncentrowanie się na rozwijaniu własnego kanału na YouTube. Decyzję tę trudno uznać za nieudaną – kanał Błańskiej odnotował ponad 4 miliony wyświetleń i wciąż zyskuje na popularności.

Misja i przyszłość

Błańska nie ukrywa, że jej głównym celem jest docieranie do jak najszerszego grona odbiorców z ważnymi sprawami społecznymi, w szczególności związane z równością płci. Nie wyklucza jednak możliwości komercjalizacji swojego kanału na YouTube, równoczesnej współpracy komercyjnej z mediami, w roli producenta treści multimedialnych, z zaznaczeniem, że jej misja pozostaje niezmieniona, niezależnie od ewentualnych zmian w formie prowadzonej przez nią działalności.